sobota, 9 kwietnia 2016

Cera tłusta - cechy, pielęgnacja, kosmetyki

Cera mieszana wydaje się najtrudniejsza w pielęgnacji, jednak nie zapominajmy, że każdy typ  jest wymagający.
Najczęściej to tłusta skóra jest nieodpowiednio pielęgnowana przez nas. Dlaczego?
Otóż wiele mężczyzn i kobiet nadmiernie ją wysusza, aby pozornie poradzić sobie z tłustością . Jak więc ją pielęgnować?

Cera tłusta jest cerą łojotokową. Oznacza to, że nasze gruczoły łojowe produkują nadmiar łoju, czyli tak zwanego sebum.
Z czego to wynika?

- zła dieta ( tłuste i ostre potrawy, duże ilości kawy, alkoholu oraz słodycze)
- zaburzona gospodarka hormonalna
- nieprawidłowo dostosowana pielęgnacja do typu skóry
- zbyt mocne, matujące kosmetyki przy wykonywaniu makijażu
- opalanie się! promienie UV wzmagają produkcję gruczołów łojowych
- usuwanie zaskórników samodzielnie tzw. wyciskanie, powoduje to powstawanie blizn,
a gojenie się podrażnionej skóry trwa do 3 tygodni!
- dotykanie twarzy w ciągu dnia brudnymi dłońmi


Błyszczące się czoło, nos oraz broda jest zmorą większej ilości kobiet. To właśnie w strefie T występuje najsilniej produkcja sebum.
Cera tłusta dotyczy głównie wieku nastoletniego oraz osób przed 30 rokiem życia. Jak więc radzić sobie poprzez pielęgnację?


Istotna jest to, abyśmy nie pomijali żadnego z poniższych kroków i byli konsekwentni:
- stosowanie rytuału codziennie rano i wieczorem
- dokładny demakijaż twarzy, do którego najlepiej sprawdzi się płyn miceralny np. Bioderma lub żel, istotne jest to, aby produkty były oil free, czyli kosmetykami beztłuszczowymi
- tonizowanie skóry
- nałożenie maseczki rozpulchniającej w celu rozszerzenia zanieczyszczonych porów np. Farmona
- tonizowanie skóry po zmyciu maseczki wodą *
- nałożenie maseczki z zielonej glinki lub aloesu w strefę T , pozwoli to na zebranie nadmiaru sebum, ściągnie pory i zmatowi te obszary twarzy
- zmycie produktów i ponownie tonizowanie
- nałożenie na noc kremu nawilżającego,
natomiast w ciągu dnia stosowanie kremów matujących koniecznie z filtrami UV

* do mycia twarzy używamy letniej wody

Nie zapominajmy o złuszczaniu naszego naskórka. 1-2 razy w tygodniu wykonujmy peeling enzymatyczny lub drobnoziarnisty.
Cera ta również potrzebuje nawilżenia, dlatego raz w tygodniu sięgajmy po maseczki głęboko odżywiające. Istotne jest również picie dużej ilości wody, co pozwala naszej skórze na jędrność i blask. Uzupełnijmy także swoją dietę w witaminy A, C i B2.

Jeśli chodzi o kwestie makijażu w przypadku cery tłustej. Wystrzegajmy się mocno kryjących / matujących podkładów,
które będą dodatkowo obciążać naszą skórę i zapychać pory. Idealnie sprawdza się lekki podkład, wyrównujący nasz koloryt,
w duecie z pudrem transparentnym. Pamiętajmy, aby zawsze mieć przy sobie bibułki matujące, które w ciągu dnia ściągną nam nadmiar sebum i pozwolą na odświeżenie makijażu. Polecam bibułki marki KOBO, gdyż sa pudrowane i przy ich użyciu nie ściąga nam się podkład. Powinnyśmy również rozsądnie używać rozświetlacza oraz zadbać o dobre gruntowanie korektora na powiekach,
aby nasze cienie nie ulegały rolowaniu się.



Jak widzicie skóra tłusta nie należy do łatwych i jest wymagająca. Podstawą oczywiście będzie udanie się do dermatologa oraz dobrego kosmetologa. To oni określą stan Twojej skóry,pomogą dobrać Ci indywidualnie kosmetyki lub przeprowadzą odpowiednie leczenie, zwłaszcza jeśli borykacie się ze zmianami trądzikowymi, które przy tym typie cery występują dość często. Pamiętajcie także,
aby jak najczęściej wymieniać swoje poduszki, w których również gromadzą się bakterie,
przez co na naszej twarzy mogą pojawiać się niechciane wypryski.


Koniecznie dajcie mi znać, czy macie cerę tłustą i czy stosujecie powyższe zasady?
Może macie swoje sprawdzone kosmetyki do pielęgnacji?






13 komentarzy:

  1. ja do tej pory nie wiem czy mam tłustą czy mieszaną, ale wydaje mi się że to jednak mieszana ;) ciężko mi o nia dbać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja niestety mam tłustą cerę i wiem ile pracy wymaga taki typ ^^ żeby nie powiedzieć typek :D jeżeli użyję złych produktów moja twarz potrafi na koniec dnia wyglądać jak u pani na zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba znam taki rodzaj cery, poznaliśmy się przypadkiem i raczej pozostaniemy razem do końca życia -.-" przez to nauczyliśmy się wspólnie dogadywać :) i jakoś idzie... zazdroszczę dziewczynom, np moim koleżankom które mają taką piękną cerę i uwaga, czasem nawet nie zmywają makijażu albo wgl nie myją twarzy :c ja podsumowując moją pielęgnacje twarzy wyliczyłabym tyle godzin spędzonych nad nią :D a efekty marne jak na ten czas...
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  4. ja do oczyszczania mojej mieszanej cery stosuję olejki, masełka itp. wszelkie żele powodowały przesuszenie mojej skóry, a im lepiej ją nawilżam i bardziej delikatnych substancji używam tym lepiej się czuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. No i co z tym blogiem? Ruszże tyłek, nie zaniedbuj go ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja mam bardzo suchą skórę, więc ciągle muszę nawilżać

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo przyadatny wpis !!
    Buziaki kochana!

    Zapraszam także do mnie :)

    http://loveshinny.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy post,ja mam bardzo suchą skórę,

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie mogłem uwierzyć, że kiedykolwiek połączę się z moim byłym kochankiem, byłem tak przerażony, stojąc samotnie bez ciała, które mogłoby stać przy mnie i być ze mną, ale miałem takie szczęście, że pewnego dnia spotkałem tego czarodzieja potężnego doktora Ediomo, po tym, jak powiedziałam mu o mojej sytuacji, zrobił wszystko, co możliwe, aby mój chłopak wrócił do mnie, właściwie po tym, jak zrobił magię, mój były chłopak wrócił do mnie mniej niż 48 godzin, mój były chłopak wrócił błagając mnie, że nigdy nie będzie zostaw mnie ponownie, 3 miesiące później zaręczyliśmy się i pobraliśmy, jeśli ty też masz taką samą sytuację. Jest bardzo potężny w swoich sprawach;
    * kocham magię
    * jeśli chcesz odzyskać swojego ex
    * Zatrzymaj rozwód
    *przełam obsesje
    * leczy udary i wszelkie choroby
    * zaklęcie ochronne
    *niepłodność i problemy z ciążą
    Skontaktuj się z dr Ediomo na jego e-mail: drediomo77@gmail.com
    bardzo dziękuję za przyniesienie mojego byłego kochanka z powrotem do mnie jego e-mail: drediomo77@gmail.com lub zadzwoń/whatsapp: +2349132180420
    +2348155926512

    OdpowiedzUsuń